Αθήνα - 2130440334 , Μέγαρα - 2296080269 | th.kardatou@gmail.com

Εξασφαλίστε ενέργεια και ευεξία όλο το καλοκαίρι!

Καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή περίοδος, είναι σημαντικό να επαναπροσαρμόσουμε τις συνήθειες μας για να κάνουμε την περιόδο αυτή όσο πιο αναζωογονητική γίνεται. Υιοθετώντας και δίνοντας προτεραιότητα σε υγιεινές συνήθειες, μπορούμε να γεμίσουμε καλύτερα τις μπαταρίες μας και να αποφορτιστούμε από το άγχος της εργασιακής περιόδου. Ας δούμε, λοιπόν, ορισμένες ευεργετικές συνήθειες του καλοκαιριού που θα μας επιτρέψουν να απολαύσουμε τις διακοπές μας γεμίζοντας μας με περισσότερη ενέργεια.

Αθληθείτε και δοκιμάστε δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους 

Το καλοκαίρι προσφέρει μια υπέροχη ευκαιρία να εντάξουμε τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητα μας και να απολαύσουμε τον ήλιο και την ομορφιά της υπαίθρου. Είναι η ιδανική περίοδος να κάνουμε τις βόλτες μας με το ποδήλατο, να περπατήσουμε στην ακροθαλασσιά ή ακόμη και να εξερευνήσουμε ορεινά μονοπάτια πεζοπορίας. Φυσικά το καλοκαίρι ενδείκνυται και για να μπει το καθημερινό κολύμπι στο πρόγραμμα, ή ενδεχομένως οι ρακέτες και το beachvolley. 

Η ενασχόληση με αυτές τις δραστηριότητες όχι μόνο μας κρατά σωματικά δραστήριους, αλλά μας επιτρέπει επίσης να συνδεθούμε με τη φύση και να μειώσουμε το άγχος. Αδράξτε, λοιπόν, τις ευκαιρίες που δίνει η καλοκαιρινή περίοδος και επιδοθείτε σε δραστηριότητες με κίνηση, και δίχως να το καταλάβετε θα έχετε κάνει εξαιρετική γυμναστική. Οι επιλογές είναι ατελείωτες, και όλες προάγουν την καλή φυσική κατάσταση και την ευεξία!

Δώστε έμφαση στα θρεπτικά και εποχιακά τρόφιμα

Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, έχουμε την τύχη να έχουμε πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά στη διάθεση μας, και για πολλούς τα πιο νόστιμα!  Βερίκοκα, ροδάκινα, πεπόνι, καρπούζι, ντομάτες και άλλα πολλά θρεπτικά φρούτα και λαχανικά βρίσκονται στην ιδανική τους περίοδο και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Άλλωστε, η ενσωμάτωση εποχιακών προϊόντων στη διατροφή υποστηρίζει πάντα καλύτερα τη συνολική υγεία και ευεξία, αφού τα τρόφιμα αυτά είναι πιο πλούσια από ποτέ σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά του καλοκαιριού, φροντίστε να τα συμπεριλάβετε σε κάθε γεύμα. Φτιάξτε χρωματιστές φρουτοσαλάτες και έχετε τις ως σνακ στην παραλία. Πειραματιστείτε με τους συνδυασμούς των φρούτων και ετοιμάστε δροσερά smoothies. Δώστε ποικιλία στο μεσημεριανό σας και εναλλάξτε τις σαλάτες σας: μία ημέρα αγγουροντομάτα, μία ημέρα βλίτα, μία ημέρα αμπελοφάσουλα.

Μείνετε ενυδατωμένοι και νικήστε τη ζέστη

Η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι πρωταρχικής σημασίας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού λόγω της έντονης εφίδρωσης. Συγκεκριμένα, ο συνδυασμός της αυξημένης θερμοκρασίας περιβάλλοντος και των υπαίθριων δραστηριοτήτων εξαντλεί τα αποθέματα νερού του σώματος μας και αυξάνει τον κίνδυνο αφυδάτωσης. Εάν δεν δωθεί η δέουσα προσοχή, η μείωση των αποθεμάτων νερού στο σώμα θα δημιουργήσει κούραση, ατονία και πονοκεφάλους, ή ακόμη και θερμοπληξία σε σοβαρές περιπτώσεις.

Για να διατηρήσετε υψηλά τα επίπεδα ενυδάτωσης στο σώμα, πρέπει να πίνετε άφθονο νερό καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Φροντίστε να πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις αθλητικές σας δραστηριότητες και  προμηθευτείτε ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερού για να διασφαλίσετε ότι έχετε πρόσβαση σε δροσερό νερό όπου κι αν βρίσκεστε. Επίσης, η ενσωμάτωση τροφών πλούσιες σε νερό όπως το τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, και ιδίως το καρπούζι και τα αγγούρια, μπορεί να προσφέρει ένα επιπλέον boost ενυδάτωσης. Τις πολύ θερμές ημέρες, είναι επίσης πολύ σημαντικό να αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης καθώς μπορεί οδηγήσουν σε επιπλέον απώλειες υγρών από το σώμα και αυξήσουν τον κίνδυνο της αφυδάτωσης. Να θυμάστε ότι η εξασφάλιση της επαρκούς ενυδάτωσης θα σας βοηθήσει να παραμείνετε γεμάτοι ενέργεια, να διατηρήσετε τις βέλτιστες σωματικές λειτουργίες παρά τη ζέστη του καλοκαιριού.

Εντάξτε ευχάριστα χόμπι για δημιουργικότητα και ψυχική υγεία

Ενώ το καλοκαίρι συνδέεται με τη χαλάρωση, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η εποχή μπορεί επίσης να φέρει προκλήσεις στην ψυχική μας υγεία, ιδίως εάν επιδιώκουμε να τα συμπεριλάβουμε όλα! Η πίεση, δηλαδή, να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις ηλιόλουστες μέρες και οι αυξημένες κοινωνικές προσδοκίες μπορεί να μας καταπνίξουν. 

Για να διατηρήσετε θετική ψυχική ευεξία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, είναι σημαντικό να δώσετε προτεραιότητα στις δικές σας ανάγκες, παραμένοντας ανεπηρέαστοι από τις επιλογές σε διακοπές ή δραστηριότητες της πλειοψηφίας του κόσμου. Αφιερώστε χρόνο για να ασχοληθείτε με δραστηριότητες που φέρνουν σε εσάς χαρά. Αυτό μπορεί να είναι η απόλαυση ήρεμων στιγμών στη φύση ή η έναρξη ενός νέου χόμπι που σας είχε κινήσει από καιρό το ενδιαφέρον, όπως η κεραμική ή η γιόγκα. Επίσης, η αφιέρωση γόνιμου χρόνου με φίλους και οικογενειακά πρόσωπα αγαπημένα πρόσωπα μπορεί να σας προσφέρει τη συναισθηματική υποστήριξη που αναζητάτε. Να έχετε κατά νου ότι το καλοκαίρι και οι διακοπές είναι για να ανασυνταχτείτε, να χαλαρώσετε, και να φροντίσετε καλύτερα τον εαυτό σας, και όχι για να είστε πάλι βουτηγμένοι στο άγχος να τα προλάβετε όλα.

Συμπέρασμα

Η επαρκής ενυδάτωση, η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, η άθληση αλλά και ο προσωπικός χρόνος και η αυτοφροντίδα συμβάλουν ολιστικά στην διατήρηση της σωματικής και πνευματικής υγείας, συμβάλλοντας επίσης σε μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία. Αξιοποιήστε την ευκαιρία που σας δίνει το καλοκαίρι για να φροντίσετε το σώμα σας, αλλά μην περιορίσετε την προσπάθεια στους καλοκαιρινούς μήνες. Ακόμη και μετά το πέρας του καλοκαιριού, στοχεύετε στην διατήρηση των ευεργετικών συνηθειών που θέσατε σε εφαρμογή!


Ευχαριστούμε την Φωτεινή Αθανασοπούλου, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, για την συμβολή της στη συγγραφή του άρθρου.