Αθήνα - 2130440334 , Μέγαρα - 2296080269 | th.kardatou@gmail.com

5 λόγοι για να εντάξεις τα όσπρια στη διατροφή σου!

5 λόγοι για να εντάξεις τα όσπρια στη διατροφή σου!

Ανήκεις κι εσύ σε αυτούς που αποφεύγουν την τακτική κατανάλωση οσπρίων από φόβο μήπως “φουσκώσεις” ή επιβαρύνεις το γαστρεντερικό σου; Διαβάζοντας παρακάτω τα οφέλη που σου προσφέρουν θα αλλάξεις γνώμη!

1. Περιέχουν πολλές φυτικές ίνες

Τα όσπρια περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα τροφίμων, ακόμα και από τα δημητριακά. Παρέχουν στον οργανισμό διαλυτές και αδιάλυτες ίνες, επομένως δρουν διπλά για να δουλεύει ομαλά το πεπτικό. Οι πρώτες επιβραδύνουν την πέψη, κάτι που σας δίνει το αίσθημα κορεσμού και οι δεύτερες βοηθούν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Επιπλέον, μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες συμβάλει στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων χοληστερόλης, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών, καθώς και τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου. Αποτελέσματα ερευνών της τελευταίας δεκαετίας ανέδειξαν την προστατευτική δράση της κατανάλωσης φασολιών στον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

2. Παρέχουν πρωτεΐνη

Τα όσπρια θεωρούνται εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών. Όταν μάλιστα συνδυάζονται με προϊόντα ολικής αλέσεως όπως το καστανό ρύζι, τα όσπρια παρέχουν πρωτεΐνη συγκρίσιμη με εκείνη του κρέατος ή των γαλακτοκομικών προϊόντων, χωρίς να φορτώνουν τον οργανισμό σας με πολλές θερμίδες ή κορεσμένα λιπαρά που έχουν αυτά τα τρόφιμα. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένες φακές παρέχει περίπου το 35% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σε πρωτεΐνες και ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα φασόλια, παρέχουν περίπου 30% των ημερήσιων αναγκών.

3. Βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου

Εκτός από το ότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, τα περισσότερα όσπρια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Λόγω της παρουσίας των φυτικών ινών και της πρωτεΐνης οι υδατάνθρακες των οσπρίων απορροφώνται με πιο αργό ρυθμό σε μακρύτερο διάστημα. Αυτό βοηθά να μένει σταθερό το σάκχαρο του αίματος. Αποφεύγονται δηλαδή οι υπογλυκαιμίες και οι υπεργλυκαιμίες, οι οποίες οδηγούν σε αυξημένη κατανάλωση τροφής.

4. Καρδιοπροστατευτική δράση

Λόγω των φυτικών ινών και των σημαντικών ποσοτήτων φυλλικού οξέος, μαγνησίου και αντιοξειδωτικών που περιέχουν, προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία, συμβάλλοντας στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου και γενικά των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Σας προτρέπω, λοιπόν, να καταναλώνετε όσπρια 2 φορές περίπου την εβδομάδα. Μπορείτε να τα καταναλώσετε είτε με τον “παραδοσιακό” τρόπο μαγειρέματος, είτε να τα συνδυάσετε με ρύζι. Το τελευταίο αποτελείται από θειούχα αμινοξέα και ο συνδυασμός του με τα όσπρια αποτελεί εξαιρετική επιλογή για όσους βρίσκεστε αυτό το διάστημα σε περίοδο νηστείας ή για όσους δεν καταναλώνετε κρέας. Μπορείτε να συνδυάσετε όσπρια και ρύζι σε μορφή σαλάτας (όπως παρακάτω) ή και να προσθέσετε απλώς ρύζι στο μαγείρεμα των οσπρίων σας (φακόρυζο ή ρεβιθόρυζο) και να καταναλώσετε πρωτεϊνη βιολογικής αξίας ισάξιας με αυτής του κρέατος.