Αθήνα - 2130440334 , Μέγαρα - 2296080269 | th.kardatou@gmail.com

Τι τσάϊ να επιλέξω;; Πράσινο ή μαύρο;;

Τι τσάϊ να επιλέξω;; Πράσινο ή μαύρο;;

Το τσάϊ είναι από τα πιο δημοφιλή ροφήματα σε όλο τον κόσμο καθώς περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά που είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό και δεν περιέχει θερμίδες. Αυτό το αφέψημα δεν είναι μόνο νερό αλλά περιέχει πολλά χρώματα (φυσικές χρωστικές) και διαφορετικές περιεκτικότητες σε καφεΐνη, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Υπάρχουν πολλά είδη τσαγιών στο εμπόριο όπως είναι για παράδειγμα το άσπρο, μαύρο, πράσινο, κόκκινο, τσάι κ.α. αλλά τώρα θα αναλύσουμε τα πλέον δημοφιλή, το πράσινο και το μαύρο.

Πράσινο Τσάι:

Το πράσινο τσάι είναι ένα πολύ καλό αφέψημα λόγω της χαμηλής επεξεργασίας (οξείδωσης) που έχει υποστεί κατά την διαδικασία του μαζέματος του. Έχουν γίνει  πολλές έρευνες για το συγκεκριμένο είδος και έχουν δείξει ότι αυτό το τσάϊ φαίνεται να συμβάλλει στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης και χοληστερόλης στο αίμα, να εμποδίζει την εμφάνιση της αθηροσκλήρωσης, να βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, να καταπολεμά τον πονοκέφαλο και να δρα προληπτικά στην εμφάνιση του καρκίνου καθώς έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι το πράσινο τσάι περιέχει ελάχιστη ποσότητα καφεΐνης και τεϊνης (πρωτεΐνες που βρίσκονται πάνω στα φύλλα του τσαγιού), γεγονός που επιτρέπει να γίνεται ευκολότερη η κατανάλωση του και από άτομα που υποφέρουν από τα αρνητικά συμπτώματα των παραπάνω.

Μαύρο Τσάι:

Το μαύρο τσάι αποτελεί ένα πολύ επεξεργασμένο είδος, καθώς τα φύλλα του οξειδώνονται κατά την συλλογή του και γι΄ αυτό τον λόγο έχει έντονο χρώμα και άρωμα. Αυτό το είδος τσαγιού περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα καφεΐνης αλλά μικρότερη ποσότητα κατεχινών σε σχέση με το πράσινο τσάι, εξαιτίας της επεξεργασίας που έχει υποστεί. Ωστόσο, το μαύρο τσάι περιέχει θειαρουμπιγίνες, αντιοξειδωτικά τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και δρουν ευεργετικά στον έλεγχο της υπερλιπιδαιμίας.

Πράσινο Τσάι                                              

                      Μαύρο Τσάι
  • Βοηθά στο αδυνάτισμα και συνεπώς στην καύση του λίπους.
  • Αυξάνει τις ενεργειακές δαπάνες
  • Συμμετέχει στην πρόληψη του μεταβολικού συνδρόμου και της αρτηριακής πίεσης
  • Ρυθμίζει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα
  • Χαρίζει λαμπερό χαμόγελο (καθώς περιέχει αρκετή ποσότητα φθορίου που συναντάμε και στις κλασσικές οδοντόκρεμες)
  • Προστατεύει τα κόκκαλα από κάποιες ασθένειες (πχ. Οστεοαρθρίτιδα, οστεοπόρωση)
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό (αντιμικροβιακή δράση)
  • Μείωση των συμπτωμάτων της νόσου Πάρκινσον

Πόση ποσότητα τσαγιού μπορώ να καταναλώσω;

Έρευνες έχουν δείξει ότι ημερησίως οι άνθρωποι μπορούν να καταναλώνουν 2-3 φλιτζάνια τσάι. Παράλληλα, όμως το τσάι μπορεί να αποτελέσει και κίνδυνο για την υγεία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, το μαύρο τσάι περιέχει αρκετή καφεΐνη και όταν καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες μέσα στην ημέρα ( πάνω από 4-5 φλιτζάνια) μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας (π.χ. αυξημένο στρες και δυσκολία στον ύπνο, γρήγορη αναπνοή, πονοκέφαλος, αυξημένη ούρηση, ακανόνιστος καρδιακός παλμός (αρρυθμία), ναυτία και τάση προς έμετο νευρικότητα και τρέμουλο). Ταυτόχρονα, το μαύρο τσάι ενδέχεται να αλληλεπιδράσει με ορισμένα συμπληρώματα διατροφής και φάρμακα εμποδίζοντας κατά ένα ποσοστό τη δράση τους.


Ευχαριστούμε την κ. Βασιλική Σκέντζου, φοιτήτρια Διαιτολογίας του CCC University για τη συμβολή της στο άρθρο.